среда, 31 июля 2024 г.
пятница, 26 июля 2024 г.
4 апдейти від Google, які можуть понизити ваш сайт у пошуку
Технології, поведінка і потреби користувачів постійно змінюються, тож не дивно, що Google теж час від часу оновлює свої пошукові алгоритми. А вони, своєю чергою, впливають на трафік та ранжування сайтів. Треба регулярно моніторити ці оновлення, щоб вчасно оптимізувати сайт.
Зібрали головні апдейти з порадами від Head of SEO Laba Global — Іллі Беланенка, який вже понад 4 роки відповідає за SEO-трафік компанії. Тут про те, як оптимізувати сайт, щоб не «злетіти» з позицій в Google і (ще гірше) не потрапити в бан.
🤔 Як часто Google оновлює свої алгоритми (і для чого)
Google щороку проводить понад 600 тис. експериментів, щоби протестувати нові функції та зміни. За словами аналітика з Google Денні Саллівана, пошукова система вносить у свій алгоритм у середньому 9 апдейтів на день, або понад 3,2 тис. на рік.
Ці зміни можуть варіюватися від невеликих оновлень до масштабних апдейтів, як, наприклад, щорічне оновлення основного алгоритму. Так Google підвищує якість пошуку, надаючи користувачам максимально корисну інформацію, та обмежує доступ до шкідливих ресурсів — або принаймні робить так, щоб ці сайти не ранжувалися високо.
Зміни також спрямовані на те, щоб:
- Скорочувати відсоток неякісного контенту й плагіату. Google знижує в результатах пошуку контент, який система не вважає корисним, а також сторінки, що містять забагато ключових слів. У компанії очікують, що завдяки новим алгоритмам неякісного та неоригінального контенту в пошуку стане менше на 40%.
- Боротися з масовою генерацією неякісного контенту. Заради того, щоби підвищити рейтинг сайту, компанії можуть щодня випускати по кілька беззмістовних статей, створених штучним інтелектом. Це глобальна проблема — і зараз пошукова система почала нижче ранжувати подібні ресурси.
- Запобігти зловживанням репутацією сайту. Припустимо, нерелевантний контент або тексти, які не є корисними для користувача (наприклад, огляд компаній, що надають послуги з кредитування), розміщується на трастовому сайті з якісним контентом (EdTech-ресурсі), щоб отримати переваги в ранжуванні. З травня 2024 року Google вважає такі випадки спамом.
👹 Як Google «карає» сайти, що не адаптуються до змін
Найгірший варіант — деіндексація, або процес, коли сторінку виключають із пошуку. Наприклад, за даними Niche Site Metrics, майже 2% сайтів з їхньої бази було деіндексовано після випуску Core Update у 2023 році.
Менш жорсткий сценарій — песимізація сторінки або сайту, зниження позиції в пошуковій видачі. Проте цей варіант теж шкідливий для бізнесу. Користувачі переглядають лише перші результати видачі — це зокрема показало дослідження айтрекінгу Google. Тож якщо сайт не перебуває на 3+ позиції в пошуковій видачі Google, він втрачає трафік. Багато трафіку.
🔎 Що змінилося та як оптимізувати сайт, щоб не втрачати позиції
#1. Helpful Content Update
Тепер компаніям треба робити контент ще кориснішим для користувачів: подавати лайфхаки, рекомендації, писати статті у форматі how-to, залучати до написання текстів експертів з різних сфер. Google навчився визначати неоригінальний, низькоякісний контент, створений для пошукових систем, — і знижує рейтинг таких сторінок.
До Laba Group входить robot_dreams — онлайн-школа з програмування, аналітики й data science. Запускаючи новий курс, ми пишемо на цю тему статті: наприклад, про карʼєру Python-розробника, особливості й челенджі мови, про те, де використовують Python. Публікуємо корисні інструменти для розробника й радимо, як досягти чистоти коду, а також ділимося success story: як людина світчнулася в професію з зовсім іншої індустрії, як обирала мову програмування, які складнощі були у навчанні, які в неї цілі на майбутнє.
Важливо: не весь контент можна зробити корисним з погляду лайфхаків або експертних порад. Наприклад, рецензія на фільм залишатиметься просто рецензією. Проте варто робити ставку на helpfulness усюди, де можна дати людині додаткову користь.
Як зрозуміти, що саме додати до свого контенту? Можна проаналізувати статті конкурентів, звернутися до аналітики Serpstat і подивитися по запитах: розв’язання яких проблем шукають користувачі в Google. Також промоніторити спеціалізовані комʼюніті, такі як Quora.
Google надав кілька додаткових порад щодо того, як переконатися, що ваш контент дотримується принципу people-first.
Ви на правильному шляху, якщо можете відповісти «так» на запитання:
І навпаки — варто замислитися, якщо ви можете дати відповідь «так» на запитання:
- Чи створюєте ви багато контенту на різні теми з розрахунком, що щось з опублікованого матиме хороші результати в пошуку?
- Ви здебільшого робите рерайт уже опублікованого контенту, не додаючи оригінальності й цінності у свої тексти?
- Ви пишете про щось просто тому, що це в тренді, а не тому, що це може бути корисним для вашої ЦА?
- Чи виникає у користувачів відчуття, що після прочитання вашого контенту їм потрібно отримати детальнішу інформацію з інших джерел?
- Чи обіцяє ваш контент відповідь на запитання, якої насправді немає: наприклад, дату випуску продукту, фільму або телешоу, хоча вона не підтверджена?
🚩 Це — «помаранчеві прапорці», які натякають, що контент скоріше створений для пошуковика, ніж для користувачів.
#2. Spam Update
Це оновлення стосується сайтів та сторінок, що використовують такі тактики, як надмірний рерайт текстів (без додавання цінної та оригінальної інформації) та автоматично створений контент (тексти, повністю або майже цілком згенеровані AI).
За даними Originality.ai, на всіх сайтах у пошуковику є контент, створений ШІ. Причому на половині з них 90–100% публікацій згенеровано штучним інтелектом (частково або повністю). Такі ресурси Google суттєво «штрафує».
Важливо: Google не наклав однозначного табу на використання штучного інтелекту для написання контенту. Втім, якщо ви вже застосовуєте AI, варто:
- Навчати штучний інтелект на своїх даних — так тексти, які генерує для вас система, стануть більш експертними. До прикладу, можна завантажити в AI-інструмент, який ви використовуєте, PDF-файли або додати пояснення текстом.
Наприклад, ви працюєте у вузькій ніші або використовуєте специфічну лексику й користуєтеся ChatGPT для генерації контенту. В такому випадку можна додати в поле вводу сервісу вокабуляр із поясненнями професійної термінології, бізнес-сленг або медичну літературу. У моделі GPT-4 можна завантажувати файли до 30 тис. слів.
- Додавати в згенерований текст корисну інформацію, статистику й цікаві приклади.
- Перечитувати текст до публікації. Штучний інтелект схильний до галюцинацій. Якщо він не матиме актуальної статистики, то може її вигадати.
- Чистити текст від мовних штампів або фраз на кшталт «у наші буремні часи».
Перевірити текст на використання ШІ можна за допомогою інструментів Winston AI, Content Detector, Undetectable AI, QuillBot, Originality AI. Але зауважте, що результати перевірки можуть бути неточними.
#3. E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) Update
Згідно з Google, якісний контент має демонструвати досвід (Experience) та експертизу (Expertise) автора.
Щоби продемонструвати експертизу, можна взяти коментарі в експерта, додати в статтю його імʼя, опис досвіду, посилання на профілі в соцмережах. Компанія також може використати цитату з іншого авторитетного ресурсу, додавши посилання на першоджерело.
Орієнтуйтеся на сайти зі своєї ніші: наприклад, у сфері фінансів це The Economist, Financial Times, CNNMoney, CNBC і Bloomberg Businessweek.
Авторитетність (Authoritativeness) пов’язана із загальною репутацією сайту або експерта у певній індустрії. Найкраще це можна продемонструвати за допомогою:
- зворотних посилань або згадок на авторитетних сайтах
- прокачаного особистого бренду, який позиціює вас або співавтора контенту як експерта з певної теми
Google особливо фокусується на надійності (Trustworthiness), оскільки прагне зменшити кількість дезінформації та шкідливого контенту на своїй платформі. Щодня в Google здійснюється понад 1 млрд пошукових запитів, пов’язаних зі здоров’ям. Близько 77% американців бодай раз у житті намагалися діагностувати медичні симптоми за допомогою інтернету. Тож неправдиві дані, написані некваліфікованими авторами, можуть суттєво вплинути на здоровʼя та психологічний стан користувачів.
А ще в Google часто шукають специфічну, але важливу інформацію — наприклад, як правильно заповнювати податкові декларації. У такому випадку користувачу буде важливіше знайти статтю, написану відповідним експертом, щоби бути впевненим у точності отриманої інформації.
#4. Local SEO Updates
Google дедалі більше уваги приділяє локальній пошуковій оптимізації. Причому вже недостатньо просто просуватися за ключовими словами на кшталт «чистка кондиціонерів Київ». Важливо також оптимізувати сайт і контент на ньому під конкретний район — наприклад, «чистка кондиціонерів Київ Оболонь». Якщо ж у вас мережа або ви надаєте послуги на виїзд, можна створити окрему комерційну сторінку під кожний район.
Крім того, важливо оптимізувати Google Business Profile — це безплатний інструмент, який дозволяє коригувати те, як ваш бізнес відображається в Пошуку Google, на Картах Google і в Покупках Google.
Чому це важливо? Припустимо, ви гуляєте Хрещатиком і шукаєте, де випити кави. Вбиваєте в пошуковику або на Google Maps кавʼярні — і вам показують варіанти з високим рейтингом. Ба більше, Google розраховує відстань кожного бізнесу від користувача, щоби пропонувати найближчі кавʼярні.
Вишенька на торті: 76% людей, що здійснюють локальний пошук на смартфоні, відвідують компанію не менше ніж за 24 години. 28% таких пошуків призводять до купівлі товару/послуги.
Крім того, стратегія з локального просування може стати способом боротьби з конкурентами. Це повʼязано з тим, що під час пошуку ключових слів, повʼязаних із бізнесом, під рядком запиту зʼявляється карта Map Pack з трьома найпопулярнішими оголошеннями. Якщо компанія потрапить до цієї трійки, конкурентам просто не залишиться місця на екрані клієнта.
Для локального просування додайте описи свого бізнесу, фото закладу/офісу/меню, режим роботи у звичайні та святкові дні, доступні варіанти оплати, посилання на сайт і соцмережі. Також відстежуйте оцінки та відгуки, які залишають користувачі. Для ефективного просування оцінка має бути не менше ніж 4,5.
Eisenhower Matrix Template
Decide which tasks you should do first, which you can delegate, and which are optional by using the Eisenhower Matrix. Prioritize tasks based on urgency or delegate like a pro (or like a President).
About the Eisenhower Matrix Template
We’ve all been there: you sit down to start your day, and you’re so overwhelmed by the tasks you need to complete that you don’t know where to start. Emails pile up, you have errands to run... How do you sort through the chaos? Meet, the Eisenhower matrix, a decision-making framework designed by former American president Dwight D. Eisenhower.
The Eisenhower decision matrix template helps you prioritize tasks based on their urgency and importance. Instead of struggling to figure out in what order you should complete your tasks, decide which ones are urgent, which can be delegated, and which are optional.
How to use the Eisenhower matrix template
Making your own Eisenhower matrix is easy with Miro's template. You can easily visualize tasks in each quadrant of the matrix, adding images, videos, or documents to keep track of everything in one place. For a dynamic overview, you can even integrate Jira cards as action items to keep track of the current status of any task.
Here's a step-by-step guide to using the Eisenhower matrix template effectively:
Step 1: Fill in the "Do First" quadrant
The tasks in the upper left quadrant are the most important. They need to be done today. For example, answer an urgent email from your boss, or make a doctor’s appointment.
Step 2: Fill in the "Schedule" quadrant
Tasks in the upper right quadrant are important, but not pressing. These are things you can schedule for the future and that you need to put in your calendar. Catching up with a friend or meeting with your coworker about a non-urgent topic can fall into this category. The bulk of your tasks should fall into this quadrant.
Step 3: Fill in the "Delegate" quadrant
The lower left quadrant is for tasks that are not as important as the urgent tasks, but should still get done promptly. Make sure to follow up on delegated tasks, to ensure they were executed properly. If someone calls you into a meeting, for example, you could delegate the task by asking a teammate to take the meeting instead.
Step 4: Complete the "Don’t Do" quadrant
The lower right quadrant is for tasks you don’t need to do at all. Think about the tasks that allow you to procrastinate and keep you from getting things done. Things like scrolling through social media might fall into this category.
Step 5: Reassess your matrix and keep it up-to-date
Iterate on your matrix as needed. Your priorities might change during the day or as other tasks come up, so use the template to quickly add, move, or change tasks as your schedule evolves.
Why should you use the Eisenhower Matrix template?
An Eisenhower decision matrix template can be particularly useful for various reasons:
1. Prioritization: It helps sharpen your focus on the most important tasks, thereby increasing productivity by keeping the vital tasks in the foreground.
2. Delegation: The template clearly identifies the tasks that can be delegated, promoting efficient teamwork and time management.
3. Stress Reduction: By categorizing tasks, the matrix reduces the overwhelm of long to-do lists, which eases anxiety and provides a clear path for action.
4. Time Management: It allows you to identify tasks that should not consume valuable time, making it easier to use your work hours more efficiently.
5. Strategic Planning: The matrix supports long-term planning by distinguishing between tasks that require immediate attention and those that contribute to long-term goals.
Can the Eisenhower Matrix be used for team projects?
Absolutely. The matrix is not limited to individual task management. It is a powerful tool for teams to align on priorities and ensure that everyone is focused on the right tasks.
Is the matrix suitable for personal and professional use?
Yes, the Eisenhower Matrix is versatile and can be used in both personal and professional contexts to manage any type of task effectively.
How often should the matrix be updated?
It is recommended to review and update the matrix regularly, ideally at the start of each day or week, to reflect the evolving priorities and tasks.
Is there a preferred format for presenting the information within the template?
It's essential to keep your Eisenhower Matrix organized, clear, and easy to read. Miro enables you to add visual assets and color-code stickies for better visibility.
https://tinyurl.com/33bhk8jv