вторник, 22 сентября 2015 г.

Интернет вещей помогает производителям исследовать будущее



Понятие «Интернет вещей» появилось, чтобы отразить рост количества интеллектуальных, поддерживающих сетевые функции изделий и отметить новые, связанные с ними возможности


Количество вещей, которые сегодня подключены к Интернету, превышает общее число людей на планете. И мы ускоренными темпами приближаемся к 50 млрд подключенных устройств к концу десятилетия. Для производственных компаний последствия развития Интернета вещей огромны.
Согласно недавно опубликованному отчету института McKinsey Global Institute:
  • Интернет вещей (IoT) обладает потенциалом создания к 2025 г. 6,2 трлн долл. США нового глобального экономического продукта в год.
  • Данная фирма также прогнозирует, что к тому времени от 80 до 100 процентов производителей будут использовать приложения Интернета вещей.
  • Потенциальное влияние на экономику может оставить до 2,3 трлн долл. США только для глобальной отрасли производства.
На появление и развитие Интернета вещей повлияло совпадение действия рыночных сил и параллельных инноваций в области позволяющих создавать соответствующие изделия технологий.
Чтобы воспользоваться этой великой волной возможностей создания ценности, производителям необходимо срочно переосмыслить практически все аспекты деятельности — от создания изделий, до их эксплуатации и обслуживания. Те, кто этого не сделают, подвергают риску свою конкурентоспособность.
Интернет вещей состоит из трех основных компонентов:
  • совокупности интеллектуальных, поддерживающих сетевые функции изделий, систем изделий и других вещей;
  • эти вещи связаны подобными Интернету инфраструктурами связи;
  • инфраструктуры связи связаны с вычислительными инфраструктурами, создающие новые формы ценности.

Интеллектуальные, поддерживающие сетевые функции изделия в Интернете вещей


Фраза «Интернет вещей» возникла для описания растущего количества изделий, подключенных к Интернету, и отражает соответствующие новые возможности. Но эта фраза не очень помогает понять сам феномен и его последствия. Интернет, подключаются к нему люди или вещи, является лишь механизмом для передачи информации. Трансформация возникает не благодаря самому Интернету. а благодаря меняющейся природе «вещей» — самих изделий.
Новые возможности интеллектуальных, поддерживающих сетевые функции изделий и данные, которые они генерируют, открывают новую эпоху конкуренции.
  • Изделия могут осуществлять доступ и контролировать окружающую среду. Когда начинается дождь, машина может закрывать окна.
  • Запасные части к машинам могут поступать на объект, прежде чем проблема будет замечена, потому что их состояние контролируется.
  • Дистанционное управление в режиме реального времени летательными аппаратами может обеспечить войска «глазом на небе», чтобы они не подвергались опасности.
Предполагать, что Интернет вещей изменит абсолютно все — это опасное чрезмерное упрощение. Как и в случае самого Интернета, интеллектуальные, поддерживающие сетевые функции изделия действительно создают совершенно новый комплекс технических возможностей. Но правила конкуренции и конкурентные преимущества сохраняются. В мире интеллектуальных, поддерживающих сетевые функции изделий понимание правил необходимо больше, чем когда-либо.

понедельник, 21 сентября 2015 г.

Customer Experience Governance: Do This, Not That




Governance doesn’t get much airtime in customer experience management conversations and writings. It's not as exciting and it's harder to wrap your mind around than customer engagement and VoC (voice-of-the-customer) and CX (customer experience) technologies. Just what is it, anyway?
The Business Dictionary clarifies governance as "establishment of policies, and continuous monitoring of their proper implementation, by the members of the governing body of an organization. It includes the mechanisms required to balance the powers of the members (with the associated accountability), and their primary duty of enhancing the prosperity and validity of the organization." To summarize as it applies to CX management:
  1. The company leaders establish and monitor CX policies.
  2. People are empowered and accountable to drive CX success.
  3. Mechanisms are put in place to drive CX contribution to the company’s validity and prosperity.
Customer experience governance is essential to ongoing success, especially in terms of enduring CX ROI (return on investment). It's the "glue" that holds all the pieces together, the standards, and most importantly, the mojo of CX progress.
Here are 3 keys to getting it right: CXM infrastructure, CX champions, and CX momentum.
1. CXM Infrastructure: An organization accomplishes precisely what it is designed to do. Organizational design must support — not stand in the way of — CX excellence goals.
DO THIS: Define the structure, roles, and processes for CX facilitation at the beginning of your whole effort, and before deploying any tool, technology, or process. Create processes for CX excellence facilitation and set expectations across the organization for involvement and follow-through. Set up processes to coordinate the managers of the various CX management endeavors across the company: VoC, customer references, retention, escalation, business intelligence, front-line management, UX (user experience), and so on. Work through existing structure, roles and processes as much as possible, weaving CX facilitation into your organization’s fabric. Set standards of performance and determine how you will balance strategic and tactical needs of CX management oversight.
NOT THAT: Do not wait until something gets rolling for a while to start thinking about governance of it. Upfront planning will pay exponentially in comparison to shoring up support and sorting out processes retroactively. Even a pilot (test case) should incorporate planning for follow-through. Don't silo-ize CX management, especially not at the start! Broad-brush consistency organizationally and with processes and analyses will help you see the opportunities for synergy and meeting bigger opportunities for cost savings and revenue growth.
Don't forget about those you rely upon: suppliers, alliance partners, channel partners, distributors, and so forth. Create processes that build their consciousness of customers' realities and what they need to do toward your CX excellence goals.
2. CX Champions: Localized ownership of CX success, deeply and broadly across employees, is key to making customer experience excellence a way of life in your company. (And that's more cost-effective than investing in remedial efforts to make up for what wasn't done right the first time.)
DO THIS: Set up C-team customer experience leadership roles and processes. Determine selection criteria for CX champions in every business unit, region and functional area. Make CX championing a significant part of their other duties, and strengthen their skills for facilitation, story-telling, and influence. Teach champions how to motivate action on root cause issue resolution. Enable grass-roots ideas for CX improvement and innovation to be piloted by CX leaders. And wallpaper employees' world with customer-centered messaging and opportunities.
NOT THAT: Don't assign CX management to a department or rely on tribal knowledge. Avoid underestimating the dynamic skill set needed to influence others without authority over them, and to drive progress over the long haul. Refrain from keeping CX champions separate from active roles specific to their organization. Don't assume executive sponsors automatically know how to be effective in their role. If you can see that the company#39;s money comes from customers#39; choices to do business with you, then don't give CX championing short-shrift!
This is especially important in appointing an overall leader who should work with the C-team as their agent for facilitating all CX management. Warm bodies, bright minds, or a stellar specialized career path might initially seem like a good fit for this role, but you're better off to appoint someone who already knows a lot about CX, holistically (not siloed), and who has a rich career background in overall business management, process improvement methods, systems thinking, change management, and driving momentum in large initiatives through influence.
3. CX Momentum: Keep executives and employees motivated to see their jobs in a customer-centered context, and to actively contribute to the company's CX excellence goals.
DO THIS: Establish accountability processes for CX excellence. Involve executives in reviewing and providing constructive feedback to teams#39; strides in improving CX. Create closed-loop processes for issue originators to prevent recurrence, and drive action and closed-loop communication to resolve customer issues systemically. Incentivize cross-organizational collaboration for customer experience breakthroughs. Enable grass-roots ideas for customer experience improvement and innovation to be piloted by CX leaders. Set up organizational learning capabilities for customer experience excellence.
NOT THAT: Don't rely on the HR department to do all this: their career background and frame of reference usually make this assignment a stretch. Instead, create collaborative arrangements between your CX leader and various HR leaders to re-work what#39;s already going on from a customer-centered perspective. Don't resort to escalation and shaming rather than prevention and organizational learning. Refrain from touting heroes and retroactive heroics, in favor of rewarding cross-organizational collaboration and teams' proactive achievements. Don't create busy-work for employees for the sake of “engaging” them. Instead, make sure employee engagementcontributes to CX excellence in terms of making improvements and using creativity for novel ways to increase mutual value for the company and customers.
Customer experience governance is one of the FIRST things you should tackle in setting up your CX endeavors — or overhauling them, or updating them for the new fiscal year or quarter. It's actually a quite exciting component of CX management, one that requires a lot of strategic thinking and creative solutions.
Notes:
  1. 1. Customer Experience Governance is part of Organizational Adoption and Accountability, one of the six domains in the body of knowledge advocated by the Customer Experience Professionals Association (CXPA). (ClearAction offers a CCXP Exam Prep Course.)
  2. 2. The concept of "Do This, Not That" is borrowed from the popular book "Eat This, Not That", where the weaknesses of common practices and myths are brought to light and sensible replacements are recommended.
https://clearactioncx.com/customer-experience-governance-do-this-not-that/

четверг, 17 сентября 2015 г.

The Difference in Transactional and Complex Sales



Transactional sales tend to have a lower price point, lower complexity, lower risk, and fewer stakeholders who will be affected by a decision to make a purchase.
  • Low Investment: When the price point low it’s easy to make a decision because the amount of money being spent is relatively insignificant. The keyword is relative. It’s not a lot of money compared to larger, more strategic investments.
  • Complexity: Transactional sales tend to be less complex. There doesn’t tend to be a lot of implementation necessary, and it’s fairly easy to execute on whatever it is you’re buying. They’re also aren’t a lot of things to consider or a lot of trade-offs. Transactional sales tend to be simple and straightforward.
  • Risk: When you buy things that are transactional, there are not a lot of risks. There are not a lot of things that can go wrong. And because there are not a lot of risks, the decisions to make a transactional purchase are relatively easy decisions to make.
  • Stakeholders: And in most transactional sales, there are a few stakeholders. If you’re selling something like insurance, home improvement, or other things of that nature, there may be two stakeholders, like a husband and a wife. It isn’t as difficult to gain consensus when there are only a few stakeholders.
Complex sales are different. That means your approach needs to be different. The sales tend to have a higher price point, greater complexity, much greater risk, and many more stakeholders.
  • High Investment: As the amount being spent increases, the approach has to be more consultative than a transactional sale. More money is being spent, and this means greater outcomes are being pursued, and there is greater accountability for those outcomes.
  • Complexity: Complex sales also come with greater complexity. There are more root cause problems that have to be sorted out. There are many different solutions that may resolve those problems or challenges successfully. There are many more trade-offs to be made in the complex sale.
  • Risk: There is also greater risk. And in a complex sale, making the wrong decision can put greater outcomes at risk, and can upset a decision maker’s overall strategy and approach. It can cost more time, more money, and more lost opportunities.
  • Stakeholders: And almost invariably, as a complex sale comes with the greater investment, greater complications, and greater risk, more stakeholders will be impacted by the company’s decision to change. And more complexity translates to a very different buying process, a very different sales process, and a very different set of commitments that are necessary to move the prospect from target to close.
As you think about your customers and your processes, especially the closing line you would use, it’s necessary to look at what type of sale you are making. On the continuum from transactional to complex, where do your customers lie?
The more transactional the purchase, the more transactional behaviors are appropriate. The more complex the purchase, the more your processes need to serve that complexity.

18 лучших русскоязычных блогов для маркетологов и предпринимателей




На заре своей карьеры я поглощал массу информации: покупал пачками деловую литературу, подписывался на рассылки, а моя RSS лента пестрела обновлениями от более чем 100 различных блогов по бизнесу, маркетингу и психологии.

В какой-то момент я понял, что просто не справляюсь с этим информационным потоком, и его нужно серьезно почистить.

Я выделил 1 день на то, чтобы составить четкий план по чтению книг и структурировать его в порядке приоритетности, а также очистить свой почтовый ящик и RSS ленту от ненужных рассылок.

Что получилось в результате?

После серьезной чистки моя RSS лента на 75% состояла из англоязычных блогов, и только 25% приходилось на русскоязычные. С тех пор мало, что поменялось, и я больше не редактировал список блогов, которые регулярно читаю.

Сегодня я хочу поделиться этим списком с вами и рассказать о самых полезных блогах для маркетологов и предпринимателей.

18 лучших русскоязычных блогов для маркетологов и предпринимателей

Контент-маркетинг и копирайтинг

1. Блог студии Дениса Каплунова
http://www.kaplunoff.ru/blog

Основные темы блога: копирайтинг, контент-маркетинг, подготовка материалов для сайта. Большой плюс блога — все статьи пишутся самостоятельно сотрудниками Студии. 

2. Блог агентства Texterra
http://texterra.ru/

Texterra много пишут сами и часто переводят полезные статьи западных маркетологов. Основная тематика: SEO, контент-маркетинг и SMM. Очень много материалов написано для новичков, так что, если только начинаете разбираться в контент-маркетинге или SEO, блог Texterra может стать бесценным кладезем знаний.

3. Блог Дмитрия Кота
http://mastertext.ru/category/blog/

Дмитрий Кот — один из самых известных копирайтеров в СНГ. С его книги «Копирайтинг. Как не съесть собаку» я начинал изучать копирайтинг. Кроме копирайтинга, Дмитрий пишет также о e-mail маркетинге.

Есть одна фишка, которая выделяет Дмитрия — он очень интересно пишет. Так что, у него можно поучиться и сторителлингу :)

Бизнес, маркетинг и продажи

4. Блог компании Мегаплан
http://bigplans.megaplan.ru/

Блог Мегаплана — это источник вдохновения для меня. Так как пишет Максим Ильяхов, я еще никого не видел.

Все статьи Мегаплана я прочитываю от корки до корки и оставляю у себя в качестве примера, чтобы постоянно видеть, как должны быть написаны хорошие качественные тексты.

5. Идеономика
http://ideanomics.ru/

Идеономика переводят статьи западных экспертов. Вы сможете познакомиться с переводами статей Сета Година, Джемса Алтучера, Лео Бабауты, и прочих знаменитых специалистов.

Особенно, блог будет полезен тем, кто не знает английского и не читает в оригинале.

6. Блог Александра Левитаса
http://alex-levitas.livejournal.com/

Александр — специалист по партизанскому маркетингу. Поэтому, его блог полезен, в первую очередь, предпринимателям.

Алекс — отличный сторителлер. Мне нравится его стиль и подача материалов. Был на одном из его тренингов, до сих пор использую знания.

Рекомендую!

7. Zillion
http://zillion.net/ru/blog

Zillion — это портал, посвященный, в первую очередь, онлайн обучению. На портале регулярно проводятся вебинары и курсы по маркетингу, бизнесу, менеджменту, продуктивности, дизайну.

Часто, сами спикеры публикуют свои материалы в блоге Zilliona, так что полезными материалами вы будете обеспечены.

Интернет-маркетинг, SEO, e-mail маркетинг

8. Блог Лидмашины
http://leadmachine.ru/blog/

Лидмашина (компания Игоря Манна) — мои давние партнеры. Мы давно помогаем друг другу в продвижении мероприятий, а также в продвижении их проекта Pushbooks.

Основные темы блога — email маркетинг, юзабилити, smm, аналитика. Много личных практических кейсов, поэтому материалы всегда интересны и полезны.

P.S. Еще рекомендую заглянуть в их учебку — там полно интересных бесплатных книг по интернет-маркетингу.

9. Блог LPgenerator
http://lpgenerator.ru/blog/

Блог LPgenerator — это проект, который полностью «выехал» на контент-маркетинге. Они переводят лучшие статьи таких известных компаний как Techcrunch, HubSpot, Kissmetrics, James Clear, Appsumo.

Основные темы: лидогенерация, контекстная реклама, landing pages, оптимизация конверсии, психология в маркетинге.

10. Блог Нетологии
http://netology.ru/blog

Нетология — это онлайн-университет, обучающий интернет-профессиям. Их направления заточены на SMM, Веб-дизайн, управление интернет-магазинами, контент-маркетинг, интернет-маркетинг.

Эти же темы освещаются и в их блоге с аудиторией в 50 000 подписчиков.

11. Блог Esputnik
http://esputnik.com/blog

Esputnik — это украинский сервис почтовых рассылок. Тематика их материалов соответствующая: все об email-маркетинге.

Если ведете рассылки, блог Esputnik будет вашим верным товарищем. Добавьте его в закладки.

Деловая литература

12. Блог издательства Манн, Иванов и Фербер
http://blog.mann-ivanov-ferber.ru/

Блог МИФ — мой самый любимый русскоязычный блог. Он регулярно пополняется анонсами новинок в мире деловой литературы, выдержками из различных книг, интервью с авторами книг, публикациями глав из книг.

Для меня — это один из самых лучших источников знаний.

13. Блог книжного интернет-магазина kniga.biz.ua
http://blog.kniga.biz.ua/

Kniga.biz.ua — мои партнеры. Именно они регулярно привозят мне на рецензию книги издательства Манн, Иванов и Фербер.

В этом году ребята открыли свой блог и делятся в нем рецензиями на прочитанные книги, выдержками и советами из книг, интересными интервью.

Очень рекомендую!

14. Блог Вадима Бугаева
http://bestbooks4business.blogspot.com/

С Вадимом мы познакомились в этом году, обсуждая одну из книг Сэра Кена Робинсона. С тех пор, мы подружились и часто обмениваемся мыслями о прочитанных книгах.

Вадим -русский Джош Кауфман (автор книги Сам себе MBA), настоящий фанат самообразования. За его спиной сотни прочитанных деловых книг. Он всегда субъективен и говорит правду о прочитанной книге, сопровождая ее своими мыслями и идеями, а также детальным майндмепом.

Сейчас я, если сомневаюсь в какой-то книге, всегда обращаюсь за советом к Вадиму!

Саморазвитие

15. Жить интересно
http://interesno.co/

Жить интересно — авторский проект Арена Петросяна. Абсолютно некоммерческий проект, в котором авторы со всего СНГ делятся своими историями, советами, проблемами и способом их решения.

В журнале вы читаете истории таких же как и мы, живых и простых людей, которые имеют те же самые цели и заботы: прожить жизнь интересно и увлекательно, воспитать детей, воплотить в жизнь свои заветные цели.

Такие истории мотивируют и приносят пользы гораздо больше, чем заезженные книги по саморазвитию и продуктивности.

16. Блог Радислава Гандапаса
http://blog.radislavgandapas.com/

Радислав для меня — образец бизнес-тренера. Выражаясь маркетинговой терминологией — бенчмарк.

Я читаю его книги и статьи, смотрю фильмы, и не перестаю удивляться талантам этого человека. Радислав обладает таинственной харизмой, и буквально приковывает к себе слушателя и читателя.

Его основные темы: лидерство, харизма, ораторское мастерство.

Обязательно подпишитесь на его рассылку!

17. Betteri.ru
http://betteri.ru/

Betteri — не совсем блог. Скорее, это портал, на котором люди делятся советами по личной продуктивности и эффективности.

На страницах портала вы легко сможете найти обзоры использования различных систем эффективности: Agile Results, GTD, Афтофокуса и прочих.

Вы можете узнать о плюсах и минусах непосредственно от людей, использовавших каждую систему.

Также, в блоге часто публикуются переводы различных статей западных специалистов по продуктивности и саморазвитию.

Если интересуетесь темой личной эффективности, обязательно регистрируйтесь на портале.

18. Блог Максима Батырева
http://batyrevmaxim.livejournal.com/

Максим — автор бестселлера 2014 года «45 татуировок менеджера». Максим — настоящий профессионал и Менеджер с большой буквы. Менеджер, который сделал карьеру в одной компании, начав с самой низкой должности менеджера по продажам, и закончив топ-менеджером в совете директоров.

Его блог — это хороший способ познакомиться поближе с Максимом. Тем более, он очень интересно и увлекательно пишет.

Рекомендую!

Подводя итог

Вот уже несколько лет я читаю эти блоги, и, признаюсь честно, нахожу в них полезные советы чаще, чем в деловой литературе. Подпишитесь на них, читайте регулярно и применяйте на практике полученные знания.

Ведь если учиться, то только у лучших!

среда, 2 сентября 2015 г.

Genuine Leader or Mere Manager – Which Are You? Let’s Find Out …

Картинки по запросу Genuine Leader



“There is a difference between leadership and management. Leadership is of the spirit, management is of the mind. Managers are necessary, but leaders are essential. We must find managers who are not only skilled organizers, but inspired and inspiring leaders.” Field Marshall Slim


You can buy someone’s physical presence, but you cannot buy loyalty, enthusiasm or devotion. These you must earn: Successful organizations have leaders who focus on the future, rather than cling to the past. Leaders bring out the best in people. They spend time developing people into leaders.

Here – in my humble view – are the qualities of a genuine leader:
Leaders have a clear vision of what they are working towards. They don’t keep their vision a secret – they communicate it to their people.
Leaders are consistent – they keep their principles and values at all times.
Leaders can and will do what they expect of others – they are prepared to walk the talk.
Leaders are not threatened by competence – they enjoy promoting people and are quick to give credit to those who have earned it.
Leaders enjoy developing their people into leaders, not followers – they train people to take on more challenging tasks and responsibilities. They develop people’s confidence.
Leaders don’t betray trust – they can treat confidential information professionally.
Leaders are concerned about getting things done. They don’t get embroiled in political infighting, gossip and backstabbing – they encourage those around them to do likewise.
Leaders confront issues as they arise. They do not procrastinate – if something needs fixing, they do it right away, even if it is uncomfortable. The longer things are left, the more difficult they become.
Leaders let people know how they are doing – they reward and recognize performance that is above expectations and they help people identify ways of improving poor performance.
Leaders are flexible. They welcome change – they do not stick to an old position simply because it is more comfortable.
Leaders are adaptable – they see change as an opportunity rather than a threat.
Leaders are human. They make mistakes – when they do so, they readily admit it.
Leaders reflect on and learn from their mistakes – they see errors as a chance to improve their skills.
Leaders enjoy challenge. They are prepared to take risks and encourage others to do likewise – if they fail, they treat the exercise as a learning experience.
Leaders focus on the future, not the past. They anticipate trends and prepare for them – they develop a vision for their team and communicate it to them.
Leaders are open to new ideas – they demonstrate their receptiveness by supporting change.
Leaders treat staff as individuals – they give closer attention to those that need it and lots of space to those that deserve it.
Leaders encourage and reward co-operation within and between teams.

Team Leadership
Leaders develop guidelines with their team – they constantly enlarge the guidelines as the team becomes willing to accept more responsibility.
Leaders change their role according to the demands of the team – for example, they become more of a coach or facilitator.
Leaders listen to their team members.
Leaders involve people in finding new ways to achieve agreed-upon goals.
Leaders create the opportunity for group participation and recognize that only team members can make the choice to participate.

In Summary

Without managers, the visions of leaders remain dreams. Leaders need managers to convert visions into realities. For continuous success, organizations need both managers and leaders. However, as most seem to be over-managed and under-led, they need to find ways of having both at the same time. Perhaps the best way to handle this paradox is for managers to aim to be managers when viewed from above, leaders when viewed from below and to remember that the need for leadership grows as we move up the organization. This is only one of the challenges that can make working life fun.

вторник, 1 сентября 2015 г.

6 Types of Clients You're Better Off Without

JACQUELINE WHITMORE

CONTRIBUTOR

6 Types of Clients You're Better Off Without

If you’ve been in business for any length of time, you’ve had at least one bad client. While some entrepreneurs seem to be born with an invisible force field that repels bad clients, others attract them like a picnic lunch draws ravenous ants.
If you’re in the latter category, there’s hope. You too can learn to spot bad clients before they become a drain on your time and on your business.
There are many different types of bad clients, typified by certain undesirable traits. Here are six of them.

1. Time wasters.

Time is money, and the financial success of your business depends on using your time efficiently. Clients who tell you they want one thing and then change their minds time and time again after you’ve provided exactly what they said they wanted waste your time and make you less productive. There are only a limited number of hours in a day, so don’t squander them on bad clients who continually disrupt your workflow.

2. Energy zappers

Along with time, energy is an entrepreneur’s most valuable and salable commodity. Uncommunicative, uncooperative or just plain obnoxious clients drain your energy. Their tactics can range from persistent passive-aggressiveness to outright verbal abuse. Worst of all, their negativity is contagious. Try to drop these vitality-vampires like a bad habit before you get sucked in.

3. Fee hagglers.

Clients who pester you to lower your fees don’t truly value what you provide, and most likely never will. However, there are exceptions. Clients who are trying to get their business off the ground may have limited funds, or may be working for a cause that you passionately support. Just be aware of what really matters to you, and set clear boundaries when deciding whether to accept “charity” cases.

4. Commitment phobic.

Some people like to “shop around” and consider all their options before they choose how to spend their money. There's certainly nothing wrong with that, as long as their actions can signify that they’re serious about finding the right fit for their particular needs. Beware. Their indecisiveness could be a red flag warning they may well repeat that pattern once you start working together.

5. Criticizers and complainers.

Some customers are never satisfied, no matter what you do to please them. When clients provide negative feedback about your pitch or the work you’ve done, it’s important to determine its validity and make improvements as indicated. But some people make it a habit to continually criticize and complain about everything because nothing is ever good enough for them. It’s good sense to avoid these bad clients whenever possible.     

6. Late payers.

You have a business to run, which requires steady cash-flow, so clients who don’t pay invoices on time disrupt your financial viability. But perhaps more importantly, people who constantly delay payment don’t sufficiently appreciate the value you bring to their business. When clients fail to meet payment deadlines, stand your ground. If you’ve met your obligations, they need to meet theirs. Those who repeatedly don’t pay up promptly are less-than-ideal clients.
To run a successful business, you can't spend your time nursing bad clients. Avoid them (or fire them) and you will have more room to focus on clients who are a joy to work with and appreciate you.