суббота, 4 июня 2022 г.

Как правильно составить описание товара, чтобы клиенты его покупали

 



Когда человек выбирает вещь в интернете, он не может ее потрогать, оценить качество и примерить на себя. Благодаря описанию товара можно заинтересовать потребителя и повлиять на его решение о покупке.

А здесь показан хороший пример описания и заполнения карточки товара. Есть фотографии, привлечение внимания поклонников мультфильма — как старшего возраста, так и детей — и ориентированность на определенную часть аудитории, характеристики продукта, информация о подборе и отзывы клиентов.


Каким должно быть описание товара

Описание товара должно:

  • Четко объяснять, для чего нужен продукт.
  • Показывать, как и когда его можно использовать.
  • Подчеркивать преимущества.
  • Предоставлять необходимую информацию целевой аудитории. Например, молодому поколению важно, чтобы товар был сделан из переработанных изделий, тогда как старшему поколению — долговечность и качество.
  • Содержать отзывы или ссылки на обзоры.
  • Способствовать SEO продвижению.

Для чего нужно описание характеристик товара

Корректное описание помогает:

  • Транслировать УТП и аргументировать, почему цена на продукт выше средней.
  • Решать проблему клиента или показывать, как товар упрощает повседневные задачи.
  • Привлекать внимание скидками и уникальными предложениями. Например, при покупке матраса потребитель может получить две подушки.

Как сделать эффективное описание товара

В этом разделе мы рассмотрим основные критерии качественного описания товара.

Длина текста

Чаще всего в описание добавляют от 400 до 1000 символов. Небольшой текст помогает пользователю быстро изучить информацию и принять решение. Большой по объему текст, как правило, редко кто читает до конца — его лучше разместить в блоге, а в карточке добавить ссылку на статью.

Здесь показана информация об аккумуляторной отвертке. Пользователь может выбрать полный или краткий текст с преимуществами.

В этом случае информация подана для целевой аудитории простым языком. В начале автор рассказывает, что это за инструмент, где им можно пользоваться, в каком наборе он поставляется и на сколько дается гарантия. Далее перечислены особенности продукта и состав комплектующих.


Пример полного описания товара

Ниже показан пример краткого описания. В данном случае автор рассказывает, для чего используется отвертка и какие улучшения позволяют легко работать с инструментом. Далее идут технические характеристики и особенности продукта от производителя.


Пример краткой информации

Есть и другие случаи — к примеру, сайт продукции Apple, где каждому товару выделен лендинг с кратким пояснением к ярким фотографиям. На странице больше символов, но текст подан креативно — с помощью шрифтов и изображений.


Пример оформления лендинга под товар

Также есть категория товаров, к которым не нужно добавлять текст — например, продукты питания или канцелярские принадлежности. Пользователь не будет читать описание, ему важно посмотреть фотографии, изучить состав и узнать стоимость.

В интернет-магазине пиццерии оформление создано с помощью иконок и символов. Они помогают быстро выбрать тесто, узнать пищевую ценность продукта и размер товара, а также выяснить, на сколько персон рассчитано блюдо.


Оформление карточки для интернет-магазина пиццы

Оформление

Текст в описании должен быть простым и направленным на целевую аудиторию. Говорите с людьми на их языке и старайтесь не использовать термины, которые покупатель может изучить в инструкции по применению.

Следите за тем, чтобы текст был разделен абзацами и списками. Это поможет быстро изучить материал и выделить главное: характеристики, преимущества, особенности, комплектацию, состав и так далее.


Вариант, как можно с помощью подзаголовков разбить текст на абзацы для удобного изучения особенностей продукта

Обязательно расскажите, кому подойдет ваш товар. Это может быть деление по полу или профессии, для людей с ограниченными возможностями либо по уровню образования: новички или специалисты.

Ниже показана информация об эргономичной мыши. Продавец указал габариты прибора и дал совет пользователям, которые ищут инструмент побольше.


Вариант, как можно рассказать, для кого подходит продукт

В конце текста или на кнопке добавьте призыв к действию. Если на товар действует скидка или акция, это поможет быстрее принять решение и понять, что нужно сделать, чтобы получить товар или услугу. Например, «оставьте заявку», «купите в один клик», «скидка по промокоду», «бесплатная доставка при оформлении заказа сегодня».

Ключевые слова

Поисковая оптимизация — важная составляющая любой карточки товара и ее описания. Пользователи видят интересующий товар в поисковой сети и приходят на ваш сайт — чтобы он занимал первые строчки в выдаче, нужно подобрать ключевые слова.

Ключи можно найти с помощью сервисов: «Яндекс.Вордстат» и Google Trends. Добавляйте в текст высокочастотные, среднечастотные и низкочастотные запросы.

Ниже показан сервис для подбора ключей от «Яндекс. Здесь» вы сможете сравнить ключи с разных устройств, проверить региональность и историю запросов. А с помощью расширения для браузера — быстро и легко собрать список из слов.


Вариант, как можно рассказать, для кого подходит продукт

Примечание. Избегайте «переспама». Создавайте текст для людей — понятным и простым языком. Добавьте ключи в название, подзаголовки и кнопки, а также title к фотографиям.

Для профессионалов есть специальные сервисы — например, Key Collector, который позволяет работать с большим объемом запросов.

Полезность

Описание товара дублирует характеристики продукта, но делает это простым языком. Например, при покупке стиральной машины многие пользователи обращают внимание на уровень шума. Расскажите потребителям о том, в каких режимах техника работает громко. Таким образом вы сможете показать полезность информации.

Ниже пример описания шума в стиральной машине от IKEA. Продавец указал режимы и количество децибел. Для того чтобы пользователь не искал значения дБ — их нужно расписать простым языком. «Уровень шума в программе «Хлопок 60 °C» выше среднего — данный режим рекомендуется использовать днем, чтобы не тревожить сон близких и соседей».


Пример описания, в котором продавец показал уровень шума от стиральной машины

Примечание. Конкретизируйте важные параметры товара для того, чтобы пользователь смог разобраться в деталях, не прибегая к изучению дополнительных источников информации.

Уникальность

Создавайте уникальные тексты. Не копируйте их у конкурентов и производителей продукции, у которых закупаетесь. Да, вы можете взять за основу характеристики из инструкции по применению и интересные фишки — но всегда адаптируйте исходную информацию под свою целевую аудиторию.

Также не стоит дублировать контент и повторять его в нескольких карточках. Уникальное наполнение позволяет поисковым системам показывать ваш сайт на первых позициях, а клиентам — возвращаться в магазин.

Варианты описания товара

Вы можете рассказать о товаре в деловом ключе, с помощью сторителлинга или с юмором. Стиль написания зависит от предпочтений целевой аудитории — изучите их интересы, создайте фокус-группу или через соцсети узнайте у подписчиков, какой контент они охотнее читают.

Например, контроллер от Playtronica описывают просто, при этом предлагая пользователю почувствовать себя изобретателем. А видеоматериалы позволяют погрузиться в процесс и оценить возможности инструмента.


Пример описания товара

А ниже показан пример, в котором продавец не стал делать простое описание, вместо этого расписав блоки с преимуществами товара.


Вариант, как показать описание характеристик товара через его преимущества

Разделы и элементы в карточке товара

Карточку товара нужно оформить дополнительными разделами и элементами.

Качественные фотографии, которые можно увеличивать, чтобы рассмотреть изделие в деталях.



Вариант, как расположить фотографии и добавить функционал для увеличения изображения

Название товара. В него также можно добавить страну производителя, артикул продукта или вес.


В названии есть обозначение продукта — молотый кофе, а также указан вес и бренд

Спецификация — габариты, состав, комплектация, цвет и другие важные параметры, которые помогут лучше представить внешние признаки товара.


Пример блока со спецификацией продукта

Блок с преимуществами, которые можно показать с помощью GIF, видео или изображений с текстом.



Пример, как показать преимущества продукта

Данные об акциях, скидках или персонализированных предложениях.


Пример того, как можно показать информацию о скидке с помощью подбора нескольких товаров

Обзоры, благодаря которым пользователи могут ознакомиться с товаром поближе.


Пример того, как можно разместить блок с обзорами

Отзывы — они помогают оценить пользовательский опыт.


Оформление блока с отзывами, в которых можно ставить оценки, описывать достоинства и недостатки продукта

Блоки про доставку, гарантии и возврат. Это могут быть иконки, вкладки или ссылки на страницы.


Пример, как можно проинформировать клиента о доставке, возврате и скидке

Подборка сопутствующих или похожих товаров, чтобы пользователь мог взять дополнительные продукты и сравнить их, а значит — продолжить покупки.


Блок с похожими товарами

Ошибки при составлении описания продукта

Разберем ошибки, которые часто допускают при составлении описания товара.

  1. Копирование чужих описаний и дублирование собственных на нескольких страницах. Это может негативно сказаться на SEO — поисковые системы могут ограничить показ вашего сайта, а затем и вовсе заблокировать его.
  2. Длинный текст, который не разбит на абзацы. Рассказывайте о продукте только важные детали, которые интересуют пользователя, а также не забывайте про оформление информации.
  3. Переспам. Старайтесь вычитывать текст несколько раз и проверять его на заспамленность — например, в text.ru.
  4. Отсутствие описания товара. Если к товару можно добавить текст с преимуществами или краткой информацией — сделайте это. Расскажите про особенности продукта.
  5. Отсутствие полезности. Помните, вы составляете описание для целевой аудитории, чтобы она захотела приобрести товар. Поэтому информация должна показывать пользователю, как он может решить свою проблему с помощью продукта.

Заключение

В этой статье мы рассмотрели описание товара, узнали, как его составлять и как избежать ошибок.

При создании описания товара следует помнить о том, что оно должно:

  • Быть исчерпывающим. Вы рассказали, зачем нужен товар и как его использовать.
  • Показывать преимущества перед аналогичными продуктами.
  • Быть уникальным.
  • Отражать основные характеристики — состав, вес, цвет.
  • Быть дополненным подтверждающим контентом — отзывы, обзоры, сертификаты, видеоматериалы.
  • Соблюдать структуру в карточке товара — то есть идти после заголовка и фотографий.
  • Быть оптимизированным под релевантные запросы.

Собирайте информацию об интересах целевой аудитории с помощью инструментов SendPulse и создавайте уникальные описания продукции. Подключайте WhatsApp и email рассылки, web push, Viber и SMS оповещения, настраивайте мультиссылки в конструкторе лендингов, используйте бесплатную CRM, а также чат-боты в соцсетях и мессенджерах Facebook Messenger, ВКонтакте, WhatsApp, Instagram и Telegram для общения с целевой аудиторией!

https://bit.ly/396cgfS





пятница, 3 июня 2022 г.

The Complete Guide to Customer Acquisition

 

The one thing that most businesses agree on is that acquiring new customers is a challenge. In the 2018 State of Inbound report, 69% of businesses highlighted customer acquisition as their biggest marketing challenge.

Acquiring new customers is not only hard, it’s also becoming more expensive. 

According to HubSpot Research, the cost of acquiring new customers has increased by over 50% in the past 5 years.

So where does that leave you? 

Well, first you have to understand why this has happened…

The first reason is that trust between businesses and their customers is at an all-time low. According to the new Trends in Customer Trust report by Salesforce Research54% of customers don’t believe that companies have their best interests in mind.

The second is that the way we buy things has changed. In an article published by Think With Google, they explain how customers narrow and broaden their search in unique and unpredictable moments, completely reshaping the traditional buyers’ journey.

While these might seem like big challenges to overcome, the good news is that they aren’t. Essentially understanding your customers hold the keys to acquiring new customers. 

Now I know that this might seem like an obvious statement but let me explain...

By understanding the needs, expectations, goals, and challenges of your customers, you’re able to be a helpful resource, build valuable relationships (for them and you), and ultimately trust.

This also translates into understanding which channels they use regularly, what information they are looking for, and how they make decisions.

What is clear is that yesterday’s strategies won’t solve today’s problems. Businesses need to realign their focus by putting their customers at the centre of everything they do. 

So we wrote this guide to help you understand customer acquisition. In it you’ll: 

  • Understand the importance of customer acquisition to your business growth 
  •  
  • Develop a customer acquisition framework for your business
  •  
  • Learn to calculate your acquisition costs
  •  
  • Learn how to measure the success of your acquisition efforts. 
  • Why is customer acquisition is so important?

    Acquiring new customers is the key to the success of any business - it really is that simple. A little earlier I mentioned that customer expectations and buying behaviour has shifted, and that the only way to adapt is to put your customer at the centre of your efforts. 

    Allow me to introduce you to the flywheel: 


  • Image source: HubSpot

    Do you notice that your customers are at the very centre of this model?

    The flywheel approach focuses all your customer acquisition and retention efforts around your customers and as you successfully acquire and retain customers, your flywheel starts to generate momentum that drives your business forward. 

    Your flywheel momentum is gained through the variety of marketing, sales and service activities you engage in to attract, acquire, and keep your customers.

  • Customer Acquisition Framework

    According to Verhoef and Donkers (2005) ‘’acquiring customers has become a more complex task than it used to be because each channel has specific characteristics’’. 

    This is, of course, very true. Your business needs to grow but working out how to scale your marketing activities while driving long-term value can be a difficult nut to crack.

    This is why you need a framework that’s able to scale, is data-driven, and of course, generates ROI.

    It should look like this: 



  • The customer acquisition framework can be divided into two sections:

    Foundation - This section revolves around understanding and aligning your marketing actions with the overall goals of your business and the customers your business is trying to attract. 

    Execution -  This section is focused on execution. It starts by looking at what content you need to create and then looks at the channels it will get distributed through, the data you need to collect, and the tools needed to successfully execute your customer acquisition strategy. 

    Let’s take a closer look at the elements that make up each of these sections.


    At the bottom of the sheet, we like to develop a SMART goal statement. This process allows you to organise your goals in a way that makes sense to your business, but also provides a sense of direction for you and your teams. z
    2. Buyer Persona 

    In every business there is usually more than one type of customer or buyer persona. 

    A buyer persona is: 

    “semi-fictional representation of your ideal customer based on market research and real data about your existing customers.”

    We need to profile them and collect as much data as possible in order to deliver a highly targeted customer acquisition strategy. 

    We do this by researching all their demographic data, their company data, and psychographic data. 

    These insights provide you with a holistic understanding of who your ideal customer is, allowing you to develop a strategy that’s highly targeted and specific. 

    As a part of this process we also like to understand what channels and devices they use and what kind of content they like to consume. 

    This information helps build an effective data-driven marketing and sales strategy. 

    Okay, so you now you know your buyer persona. Next up is understanding the buyer’s journey.  

    3. Buyer’s Journey

    The buyer’s journey refers to the process people go through before making a purchase. At each phase of the buyer’s journey, customers are trying to understand their problem, the solutions available, and the best service providers available.

    Below is a diagram of the buyer’s journey.



      Image source: HubSpot

      Awareness - During the awareness phase of their buyer’s journey, potential customers realise they have a problem and are doing research to try to define what it is. 

      Consideration - During the consideration phase, prospects are conducting research to understand what solutions might be the best for them.

      Decision - During the decision phase, prospects are shortlisting brands and service providers, ultimately whittling it down until they make their purchase decision.

      Understanding the phases of your customer’s buyer’s journey is an essential element of the customer acquisition framework. Without it, you have no context of what information potential customers are looking for and the questions they might be asking.

      The phases of the buyer’s journey dictate the type of content you need to create and how it should be distributed. 

      Execution Layer

      We call it the digital marketing stack. 

      It’s the combination of the tools and activities you need to successfully execute your digital marketing strategy and achieve your business goals.

      The digital marketing stack is composed of four layers:

      1. Content


      Content forms the foundation of all marketing activities. Whether audio (podcasts), visual (video), or written (blog posts, press releases, ebooks, case studies etc) content is at the heart of every customer interaction.

      This is where the buyer persona research, you did earlier, comes in handy. Content creation should be the result of a clear understanding of the needs and challenges of your ideal customer and their buyer’s journey. 

      Blog posts are great for the early-stage research prospects do to understand and frame their problem. Webinars can give you a platform to help educate prospects during the consideration phase while video testimonials and case studies during the decision stage while prospects are comparing you against your competitors.

      Let’s take a look at a real-life example from the popular graphic design tool, Canva

      Their content marketing team leverages content partnerships with companies who share the same sort of audience, such as HubSpot and Buffer.

      A content marketing strategy along with word-of-mouth has helped Canva acquire 10 million users per month.  

      Here are some more stats that really show you the value of content marketing: 

      • It costs 62% less than traditional marketing. 
      •  
      • It boasts a 6x higher conversion rate.
      •  
      • According to HubSpot, 53% of marketers say blogging is their top content marketing priority. 
      •  
      • 54% of consumers would like to see more video from brands and businesses that they support. 

      2. Channel 

      Digital marketing channels can be defined in four broad categories using the PESO model: 

      • Paid - Pay per click (PPC), display advertising, paid social.
      •  
      • Earned - Mentions in publications, guest blogging, organic search results.
      •  
      • Shared - Social media, forums.
      •  
      • Owned - Website, blog, email.

      READ: Here’s why you need a content distribution strategy

      Each channel defines the type and format of content required, the data it generates, and the tools required to execute the strategy effectively.

      Your buyer persona research will highlight which channels your persona is more likely to engage with. 

      You then need to decide which channels will be worthwhile engaging in, in order to help you generate leads and acquire new customers.  

      3. Data 

      Collecting and analysing data is critical to understanding and optimising your customer acquisition efforts. There is no “one-size-fits-all” strategy in business and merely assuming what worked in the past will work again, is bound to lead to inefficiencies and missed opportunities.

      Each channel and content type should define its own metrics but these also need to be viewed in the context of the goals you defined earlier.  

      Data helps you become more efficient by providing insights into each channel, allowing us to optimise our efforts and double down on what is working.

      Data also helps you become more effective by focusing your efforts on the desired outcomes i.e acquiring new customers. If you aren’t achieving your goals then it doesn’t matter how efficient you are being. 

      4. Tools 

      The tools and software required to develop and deploy your customer acquisition strategies is a layer of the digital marketing stack that is often overlooked.

      If you want to understand and manage the relationship you have with your prospects and customers you need a CRM.

      If you want to send out bulk email campaigns you need email marketing software.

      If you want to collect and analyse your data you need a data analytics and reporting tools.

      These are obvious examples but often teams have big ambitions for their marketing but, without having the right tools to successfully implement and maintain their campaigns.

      Without proper implementation, all the work done up to this point is wasted. It’s also important to remember that in the digital world, where there is a tool for everything, you get what you pay for.

      Not all CRMs are created equal and while different tools might boast similar features, price is often an indicator of quality. 

      Customer Acquisition Strategies

      Customer acquisition strategies vary from industry-to-industry but when it comes to acquiring customers through digital channels then there are a couple of things every business should be doing.

      Below are 5 customer acquisition strategies to kickstart your efforts:

      1. Get started with paid

      Paid advertising is the quickest way to start driving traffic to your website and although it can be an expensive channel it is the lowest hanging fruit in terms of getting things going.

      According to research conducted by WordStream, 64.6% of people click on Google Ads when they are looking to buy an item online. It’s safe to say that utilising paid advertising can have great results. 

      The key here is to make sure your ads drive visitors to landing pages specific to their search term. If they land on a page that isn’t closely related to what they were looking for you will notice high bounce rates and low conversions. 

      2. Use email marketing to nurture your leads

      An email marketing strategy is an effective way of nurturing prospects into leads and then into customers. In fact, 89% of marketers say that email is their primary channel for lead generation. 

      Lead nurturing is a way of helping prospects move through their buyer’s journey. Email is a great way to personalise your communication for the specific stage a prospect is in.

      Here are a couple of ways that you could do that:

      • Product update emails. You could develop a nurturing sequence that conveniently highlights the latest updates in your product or service offering. This is a great way of keeping existing customers engaged, but also for warming up some of your middle of the funnel leads. 
      •  
      • Additional resources emails. You could send potential customers additional resources to help them think through their problem based on where they are in your funnel and the sorts of content they have been engaging with. 
      •  
      • Newsletter emails. You could develop a monthly newsletter that highlights both industry trends, but also promotes some of your latest content offers. 

      Here are some top tips to consider as a part of your email marketing strategy: 

      • Segmentation. According to MailChimp click-through rates are 100.95% higher for Segmented emails than unsegmented emails. 
      •  
      • A/B testing. Testing multiple variations of the same email has the ability to improve your conversion rates, but also uncover what messaging and design resonates with your audience. 

      The key to any great email marketing strategy is that it needs to be targeted, personalised, and segmented effectively. Not to mention the importance of A/B testing your email assets. 

      3. Make sure your website is fast and mobile-friendly

      Your website is your storefront. You need to understand what people see and effectively map out how your persona would navigate your site in a way that moves them a little closer to closing a deal. 

      You also need to consider how your website performance is affecting your conversion rates. Slow websites have high bounce rates and low search ranking which means less traffic and low conversion rates. 

      Even small improvements in site speed can have a big impact. Walmart found that for every 1-second improvement in page load time, conversions increased by 2%.

      Make sure that your site is user-friendly, loads quickly, and is responsive on multiple devices. 

      4. Create topic clusters to get your site ranking

      Creating content is a great way to generate keywords that Google can rank your website for but how you connect your content together is equally as important. 

      Topic clusters are a collection of interlinked articles or pages around one umbrella topic. They ultimately allow you to provide greater visibility for search engines to identify your content. 

      Organising your content better makes it easier for search engines to understand and improves your rankings. This is essential for driving organic traffic to your website and ultimately acquiring more customers. 

      5. Create lots of great content

      Content is at the heart of every marketing campaign and is essential to any customer acquisition strategy.

      According to Marketo89% of customers do online research before making a purchase. 

      Everything your prospects read, watch, and listen to is content created by either you or your competitors and ultimately it’s the business that provides the highest quality, most informative content the most consistently that wins the sale. 

      Customer Acquisition Metrics

      Fundamentally, the desire to acquire new customers is the desire to grow your business. While growth is great, its comes with a couple of hurdles. 

      Choosing between different campaigns and channels while ensuring the revenue generated from new customers isn’t exceeded by the costs of acquiring those customers can be tricky.

      The key to making these decisions is measuring your progress. Below we dive into four metrics:

      1. Customer acquisition cost (CAC)
      2. Customer lifetime value (LTV)
      3. CAC/LTV ratio
      4. Net promoter score (NPS)

      1. Customer Acquisition Costs (CAC)

      We’re going to start with calculating your acquisition cost. Understanding this metric will give you the insights you need to grow your business in a sustainable way. 

      Customer Acquisition Cost (CAC) is the total cost of marketing and sales to acquire a customer. It is one of the defining factors in whether your company has a viable business model that can yield profits by keeping acquisition costs low as you scale.


    Understanding what your CAC will help you make growth-driven decisions for your business. You can do this calculation for specific time periods which will help you measure the success of a specific campaign. 

    You can and should isolate activities to measure your success. For example: If you want to work out the CAC for your PPC activities then you’ll use the same calculation, the money you spent divided by the customers you brought in.

    This allows you to analyse each of your marketing channels, what you’re spending on each of them and how much each customer you acquire costs you. 

    2. Customer Lifetime Value (LTV)

    In isolation, your CAC can be misleading. It looks exclusively at the cost of acquiring new customers and doesn’t take into consideration the return on investment (ROI) generated from those customers. 

    Calculating customer lifetime value (LTV) helps us balance this calculation. Your LTV is the average amount of money your customer will spend over their entire relationship with your business.  

    This calculated by multiplying the average number of purchases customers make with the average price of each purchase.



    Your LTV in relation to CAC will help your company adequately measure how long it takes for your company to recover from the investment you make to acquire a new customer.

    It also ensures that your customer acquisition strategies are sustainable and contributing to your company’s profitability.

    3. CAC/LTV Ratio

    Understanding your costs and measuring the ROI generated from your acquisition efforts is important from an optimisation standpoint but do little from a prioritisation perspective.

    Your CAC/LTV ratio is essential to help you prioritise which channels and customers you should pursue with your customer acquisition strategies.



    Your CAC/LTV ratio also provides a little more clarity as your business takes on more complexity with different product offering, customer segments, and more campaigns. It does this by reducing both your costs and ROI to a single number that you can use to measure their performance with. 

    4. Net Promoter Score (NPS)?


    Your Net Promoter Score (NPS) is a customer retention metric but also plays a vital role when measuring the success of your customer acquisition efforts. This is because customer retention is also an effective acquisition strategy.

    According to the Bain and ROI Rocket 2017 Advocacy in Retail Study customers who are promoters spend 3.5 times more than those who are dissatisfied with your product or service. 

    And according to research conducted by the Temkin Group: loyal customers are 5x as likely to make a repeat purchase, 5x as likely to forgive, 7x as likely to try a new offering, and 4x as likely to refer.

    So happy customers not only spend more but they also refer more new customers.

    NPS offers you a simple metric to measure customer loyalty and satisfaction. 

    Ways to reduce your Customer Acquisition Costs

    The data you’ve collected over time should have brought to light a number of things. It should have told you what’s working and what’s not. 

    In this section, we’re going to look at a few ways that you could look at reducing those acquisition costs for greater revenue growth. 

    1. Conversion optimisation. 

    Your entire website needs to be optimised for conversions. This means everything from landing pages, emails, and CTA’s need to be A/B tested to prove or disprove theories about your persona and their buyer’s journey. 

    Conversion optimisation should include: 

    • Design - This could include testing different CTA colours and gradients. You need to ensure that your CTA’s are eye-catching and stand out. 
    • Copywriting - Test variations of your copy. The more specific you are to your product or service the more likely a user will convert.
    •  
    • Placement - The placement of CTA’s across your website need to be logical and mapped according to a specific journey. 
    • 2. Focused customer retention efforts. 

      I came across AOL’s story recently and while these companies are no longer relevant, the story is.

      Back in early 2000, AOL adopted an aggressive customer acquisition strategy.

      More customers =  revenue growth and market share. 

      This makes sense. They were in a highly competitive space and had to fight off competition from all sides. But there was a major shortfall in their model which their competitors took full advantage of. 

      They had no focus on customer retention, only acquisition. This left AOL with a customer satisfaction rating of only 32%, leaving the door wide open for their competitors.

      It’s the reason no one says “AOL it”.

      A business model that focuses on delighting and retaining its customers also costs less. 

      According to HubSpot’s 2018 Customer Acquisition Study it can cost up to 25x more to acquire a new customer than retain one you already have.  

      Key Takeaways

      It’s important to realise that your customers new and old are at the centre of your business. A customer acquisition framework that leverages this will drive success and boost customer retention rates. 

      In order to grow your business in a profitable and scalable way, you need to think of your customer acquisition activities as a process. A process that can be assessed, analysed, and optimised to deliver better results. 

    • https://bit.ly/3x3tG52