суббота, 1 июля 2023 г.

Як утримувати увагу цільової аудиторії

 



Чому тексти одних копірайтерів викликають шквал відгуків у читачів, тоді як статті інших «припадають пилом» і їх обходять стороною? Як зробити так, щоб аудиторія хотіла читати те, про що ви пишете?

Важливо розуміти: для кого ви пишете, з якою ціллю, як подати інформацію. Що матимуть люди від прочитаного матеріалу? А отримати вони хочуть або готове рішення їхніх потреб, або емоції. Ідеальний той текст, який поєднує перше і друге. Що ще потрібно, щоб стаття тримала увагу читачів, вони ставили лайки, активно коментували і ділилися вашим текстом на своїх сторінках?

Почніть з емоцій і давайте лише корисну інформацію

Найчастіше люди здійснюють покупки саме на емоціях. Якщо мова йде про комерційні тексти, перед вами завдання з зірочкою – викликати в аудиторії такі емоції, які підштовхнуть до покупки. Як це робити? Діліться власним та досвідом інших людей, факапами, розкажіть про те, як товар чи послуга допомогли користувачам вирішити їхні потреби. Важливо не перестаратися, а ділитися реальними життєвими ситуаціями, можна розбавляти жартами, якщо гумор доречний.

Не потрібно занадто хвалити продукт, розповідаючи про «незаперечні переваги» і успішний успіх. Розповідайте про те, що отримує людина і які потреби закриє, якщо вона вирішить скористатися товаром чи послугою. Давайте лише перевірену інформацію, яка буде корисною для людини.

Текст інформаційно-розважального характеру має залучати аудиторію, бути цікавим і теж викликати емоції. Заінтригуйте, задайте на початку статті питання і поступово розкрийте його, щоб читач хотів знати, яка ж там відповідь і чим все закінчиться. Робіть акцент на життєві ситуації та історії успіху окремих людей і брендів, розповідайте про знижки, модні тенденції, подорожі, цікаві місця для незабутнього відпочинку та інше. Будь-яка тема обов'язково знайде свою аудиторію. Старайтеся подавати текст таким чином, щоб він підкріплював позитивні емоції, адже негативу і так вистачає.

Викликайте довіру у читача

Люди не люблять, коли їм щось банально втюхують чи переконують в необхідності придбати саме той чи інший продукт. Люди хочуть, щоб до них прислухалися і розуміли їхні потреби. Вони не терплять обман, невиправдані очікування і захмарні обіцянки. Погодьтеся, але вже мало хто вірить в красиві слова бізнес-коучів про «працюючи всього дві години на день, можна заробити мільйон». Тож, кілька порад для написання тексту, якому довіряють:

  • Перечитайте свою статтю, допис і чесно дайте відповідь на питання: ваш текст викликає у вас довіру? Не викликає? Переписуйте заново!
  • Якщо ви описуєте послугу чи товар, розповідайте не лише про сухі факти та набір банальностей. Розкажіть, які проблеми закриє продукт, що людині дасть покупка і від чого вона позбудеться.
  • Підкріплюйте текст реальними фактами, відгуками, постарайтеся врахувати всі питання ЦА і дати максимально вичерпні відповіді.
  • Рекомендую залучити експерта в тій чи іншій галузі, який поділиться корисними лайфхаками, які ви могли б не врахувати.


Вчіться відчувати цільову аудиторію

Це ще одна рекомендація, яка допоможе тримати увагу і влучно попадати в «яблучко» з потребами та запитами ваших читачів. До речі, бути з ними на одній хвилі та розмовляти одною мовою ‒ це дар чи вміло відпрацьовані навички, які приходять з досвідом? Відповідаю: не талант! Навичка «влучити текстом в потреби цільової аудиторії» прокачується. Даю кілька порад, як це зробити:

  • Висвітлюйте актуальні тут і зараз теми. Наприклад, про сонцезахисні креми краще писати перед наближенням пляжного періоду та в сезон.
  • Аналізуйте потреби в соціальних мережах, блогах. Знаходьте і вивчайте коментарі користувачів в соцмережах, ютуб каналі чи блогах. В коментарях люди зазвичай ставлять питання, які їх турбують.
  • Читайте книги з психології. Це допоможе вам краще розуміти людей і способи впливу на них. Знадобиться не лише у сфері копірайтингу.
  • Не забувайте про вік. Писати статтю для учнів, студентів, людей літнього чи похилого віку ‒ значить, писати з різною подачею. Якщо для одних буде доречно писати на слензі та говорити на «ти», то інша категорія може, м'яко кажучи, не зрозуміти й навіть захейтити.
  • Аватар цільової аудиторії. Це довго, трішки нудно, але варто зробити, щоб розуміти, як подавати текст. Щоб розуміти, хто взагалі не може бути вашим клієнтом!

Звичайно, не забувайте правильно оформлювати текст для легкого сприйняття: розбивати на абзаци, структурувати, придумати гарний заголовок. Про це я детальніше описала в статті «5 сходинок в написанні тексту, за який не доведеться червоніти». Пишіть з повагою до свого читача і любов'ю до роботи, яку ви виконуєте, адже аудиторія зчитує зміст і емоції з ваших текстів.


5 сходинок в написанні тексту, за який не доведеться червоніти

Писати так, щоб текст продавав, залучав, інформував, а пошукові системи приводили на сайт людей – майстерність, яку можна прокачати. Людина не народжується крутим копірайтером, але ним можна стати. Як не червоніти за власні тексти? Поради про те, як зробити корисний контент ще крутішим.

Пишіть правду і додавайте більше конкретики

Хочеться розхвалити товар чи послугу з усіх сторін, приписавши ті характеристики, які насправді не відповідають дійсності? Припустимо, що люди поведуться і придбають продукт. А що далі? Розчарування, погані відгуки, хрест на репутації. Не думаю, що на такий результат розраховує ваш замовник. Перед вами завдання – викликати довіру, а тому пишіть правду і додайте більше конкретики замість переливання води з пустого в порожнє.

Замість:

Компанія Х має великий досвід роботи у виробництві спортивного обладнання. Ми гарантуємо, що наш товар найкращий.

Краще:

Компанія Х виробляє спортивне обладнання з 2010 року. Ми надаємо гарантію на 30 років на всю нашу продукцію.

Забудьте про довжелезні речення

Іноді, читаючи довгі речення, важко зрозуміти, яку думку хотів донести автор. Копірайтинг любить простоту! І не забувайте про одне з головних завдань копірайтингу ‒ текст має продати! Чим простіше і лаконічніше він написаний – тим зрозумілішим він буде для ЦА.

  • Не перенасичуйте статтю складнопідрядними реченнями.
  • Ніякої складної термінології! Звичайно, якщо потрібно писати зрозумілі тексти, а не наукову дисертацію.
  • Діліть велике речення на кілька маленьких, спрощуйте до мінімуму. Читабельним і простим для сприйняття вважається речення, яке містить не більше 10-12 слів.

Не забувайте: люди хочуть отримати максимум корисної інформації, витративши мінімум часу на те, щоб її читати.

Пишіть КОРОТКО, ЛАКОНІЧНО, ПО СУТІ.

Видаляйте зайве: кліше, канцеляризми

Як показує практика, з вашого першоджерела можна видалити близько 10-40% написаного без втрати змісту. Спочатку напишіть, наступний крок – технічне оформлення тексту згідно з поставленим ТЗ: унікальність, водність, тошнота, заспамленість. Не потрібно лити воду задля символів.

А ще старайтеся звести до мінімуму використання слів і словосполучень, які несуть мінімальний інформаційний посил: висококваліфіковані фахівці, команда з багаторічним досвідом, ні для кого не секрет, на сьогоднішній день…

Таких штампів і канцеляризмів дуже багато. Просто старайтеся їх не використовувати, і текст стане конкретним і зрозумілим.

Гарний заголовок

На що в першу чергу звертають увагу люди, проглядаючи текст? На заголовок! 80% успіху вашого тексту залежить від заголовку. Хороший заголовок виконує відразу три функції: відповідає очікуванням читача, інтригує, вносить ясність. Ваше завдання – створити заголовок, який миттєво приверне увагу і зацікавить вашу цільову аудиторію.

  • Використовуйте цифри. Ще підказка від мене: по заголовках, в яких використовуються непарні цифри, клікають частіше, ніж назвах з використанням парних.

Приклад: 7 лайфхаків просування власного бренду в Instagram.

  • Персоналізуйте прямим зверненням до читача на «ти» або на «ви». Привертає увагу на 21% краще за просто заголовки. Людина вважає, що зачепили саме її біль і пропонують саме їй рішення, а не широкому колу читачів.

Приклад: Коли останній раз ви були в стоматолога?

  • Використовуйте питання. Ви відразу зачіпаєте біль ЦА. Назву можна придумати, аналізуючи потреби читачів.

Приклад: Скільки може заробити копірайтер за місяць?

  • Пропонуйте розв'язання проблеми.

Приклад: Дізнайтеся, як покращити пам'ять, виконуючи щодня 3 прості вправи.

  • Беріть слова в лапки. Поміщені вирази чи слова в лапки привертають увагу на 28% більше, ніж заголовок без лапок.

Приклад: Що сьогодні значить бути «модним»?

Перевіряємо і ще раз перевіряємо текст

Не дуже гарно виглядає, якщо стаття толкова, але містить немалу кількість граматичних, орфографічних та інших помилок. Текст без помилок ‒ це гарно вичитаний текст. Бажано повторити процедуру з перечитуванням не один раз, а робити це потрібно з певною періодичністю. Як правильно вичитувати текст?

  • Перечитуйте. Відразу після написання я відкладаю текст ‒ просто забуваю про нього. Перечитую на наступний день, знаходжу щось, що мені не подобається, доповнюю чи видаляю зайве. Знов відкладаю і перечитую через 24 години (умовно, не обов'язково точно засікати час), повторюю процедуру на наступний день. Виходить, що я перечитую текст ТРИ рази ТРИ дні поспіль. За цей час стаття дозріває, а я її шліфую до потрібного рівня.

*Якщо завдання термінове, зменшуйте часові рамки.

  • Заручіться допомогою коректора чи просто товариша-копірайтера, з яким іноді робите бартерний обмін у вигляді вичитування текстів один одного.
  • Використовуйте різноманітні сервіси, які підстрахують і допоможуть в перевірці ваших статей. Навіть Google Docs і Word виправляють очевидні помилки, але можна пірнути глибше: OnlineCorrector – автоматично видалить чергування, зайві пробіли, уніфікує різні види лапок та символ апострофа); LanguageTool – вміє визначати русизми, неточності у використанні дієприслівників та вказувати на інші можливі помилки. В його арсеналі понад 30 мов, за день можна використати до 15 000 символів; Мета.ua – безкоштовний сервіс для перекладу тексту з виявленням орфографічних помилок.

Висновок

Правильно написаний текст – текст, який хотітиметься прочитати від початку до кінця. Він залучатиме і продаватиме. Він буде цікавим і інформативним. Він пропонуватиме вирішення проблем і запитів ЦА. А хіба не такі завдання ви ставили перед собою, коли бралися писати?

https://webpromoexperts.net/ua/blog/5-shodinok-v-napisanni-tekstu-za-yakiy-ne-dovedetsya-chervoniti/

Комментариев нет:

Отправить комментарий